apr
27

10. oktoober 2017 Seoses maksumuudatustega loobun ettevõtte sõiduautostMaire Forsel

10. oktoober 2017

Seoses maksumuudatustega loobun ettevõtte sõiduautost

Head sõbrad, kes te tegelete ettevõtlusega! Kas olete uue aasta maksumuudatusteks valmis? Mina tegin juba aegsasti ühe suure muudatuse ja müüsin ära oma osaühingule kuuluva sõiduauto ning alates tänasest liisin autot eraisikuna. Miks ma seda tegin? Sest ma ei näinud võimalust hakata alates jaanuarist 2018 maksma sõiduauto erisoodustusmaksu, mis oleks minu auto igakuistele kuludele lisanud paarsada eurot.

Teatavasti kaovad uuest aastast sõidupäevikud ja kui sul on auto, mis on segakasutuses, ehk siis teed sellega nii töö- kui erasõite, siis tuleb hakata maksma kilovatipõhist erisoodustusmaksu. Mulle on öeldud, et mis seal vahet on, et see maks oli ju ennegi, aga te ju teate, kuidas elab üks mikroettevõtja, kelle peres on vaid üks auto – ta täidab korralikult sõidupäevikut ja „joonistab” sinna töösõidud nii nagu vaja, et vältida erisoodustusmaksu. See oli siiani väga lihtne – näiteks kui ma käisin nädalas korra Kuressaares, siis oli mul alati vaja osta ka niite, kangaid või muud ettevõtluses vajaminevat – järelikult tegin töösõite. Ma püüdsin teadlikult alati nii sättida, et kui juba kodust välja sõidan, siis on see kindlasti töösõit ja kui oli vaja ka eraasju ajada, siis tegin seda nö möödaminnes, sest toidupood ja muud vajalikud kohad jäid tee peale ette. Täitsin sõidupäevikut ja erisoodustusmaksu ei maksnud.

Uuest aastast tuleb aga 100% töösõitudeks kasutatavad autod registreerida Maanteeametis ning selle kohta tehakse vastav märge liiklusregistrisse. See tähendab, et kui mikroettevõtjal on peres vaid üks auto, mida kasutatakse enamasti töösõitudeks, aga millega muuhulgas sõidutad ka lapsi kooli, lähed sugulase pulma või õhtul kontserdile, siis tuleb sellise autokasutuse eest maksta igakuist erisoodustusmaksu. Üle 5 aasta vanustele autodele on erisoodustuse maksubaas 1,47 eurot kW kohta, uuematel autodel aga 1,96.

Väga paljude mikroettevõtjate peres on vaid üks sõiduauto, sest mõttetu oleks hakata erasõitudeks teist autot soetama. Nii tulebki nüüd kõigil otsustada, kas ta tahab ja suudab sõiduauto erisoodustusmaksu maksma hakata või on mõttekas firmaautost üldse loobuda. Mina loobusin, sest ma ei taha riskida ja ma ei saa garanteerida, et ma mitte ühtegi erasõitu oma firma autoga ei tee.

Teine tülikas probleem on käibemaks – juba praegu tuli bensiinitšekkidel käibemaks pooleks lahutada, sest tagasi sai sellest vaid pool. Kui on kütusemüüjaga leping ja saad vaid ühe arve kuu lõpus, siis pole muret, sest programm teeb sinu eest need arvutused ära. Minul aga lepingut pole ja kajastasin igal kuul raamatupidamises tanklakviitungeid, mille käibemaksu arvutasin välja käsitsi – see tüütu töö jääb mul nüüd ära. Lisaks võib tekkida käibemaksu tagasimakse kohustus kui autot pole 2 aastat 100% ettevõtluses kasutatud – näiteks kui võtad auto vahepeal segakasutusse. Ja ausalt öeldes on kogu see sõiduautoga opereerimine ettevõtjale nii tülikaks tehtud, et minu soovitus mikroettevõtjatele on – loobu ettevõtte sõiduautost, kui sa ei saa olla kindel, et ühtegi meetrit sellega erasõite ei tee!

Hetkel on suur vaikus ja meedias keegi sellest veel ei räägi, aga kui nüüd kõik ärkavad alles detsembris ja tahavad firma autost loobuda, nagu mina seda tegin, siis võite ette kujutada, millise koormuse saab ARK ja ilmselt ka liisingufirmad. Nii et mõtle sellele juba täna ja kui otsustad firmaautost loobuda, siis tegutse kohe!


Kommentaarid puuduvad

Lisa kommentaar

Email again: