juuni

Ringsõidul SaaremaalMaire Forsel

Me oleme juba mitu suve mõelnud, et teeme ühel suvisel pühapäeval saarele tiiru peale - sõidame mööda Rannamaanteed ja peatume ilusates kohtades. Kuna ma avastasin, et Lümanda söögimaja on ka lahti tehtud, siis võtsimegi sel pühapäeval selle reisi ette. Ma natuke kahetsen, et ei viitsinud veel mõnda pildistamispeatust teha, sest teeservad olid lillelised ja metsaalused sõnajalgu paksult täis, aga väljas oli jube kuumus ja autos mõnus jahe, nii et jätsin seekord osa ilusaid kohti pildistamata.
Tegelikult oli meil peamiseks eesmärgiks minna Lümanda söögimajja lõunale. Me käime igal suvel vähemalt ühel korral end seal kandiliseks söömas. Toidud unustasin ka muidugi pildistamata - selle ajan ka suvekuumuse kaela, sest üldse ei olnud meeles. Aga tellisime tavapäraselt tuhlist ja notti ja Sander võttis kapsarulle ka. Kogused on seal tohutud - kõigepealt toodi lauda üks kausike peedisalatit ja teine kõrvitsasalatit, lisaks veel soolatud või ja leib. Tuhliputru oli nii suur kogus, et oleks jätkunud vabalt neljale - me pingutasime küll, aga ikka jäi pool söömata. Vabalt oleks võinud meil näiteks kaks last kaasas olla ja oleks samast kogusest kõigile piisanud. Aga jah, nagu alati, me sõime end seal korralikult kandiliseks :)

Ja iga kord, kui seal käime, on mul kombeks osta ka käsitööpoest midagi kaasa. Selline pood on seal:

Ma olen nüüd kaks suve järjest ostnud sealt sama keraamiku, Sirje Kuuskmanni, vaase. Eelmisel suvel ostsin selle parempoolse väiksema ja seekord peaaegu samasuguse suurema.

Lümandasse oli meilt ca 80 kilomeetrit ja otsustasime, et teeme küll väikese kaarega mööda mereäärt sõidu, aga tagasi tulime siiski Kuressaare kaudu, nii et pool saart jäi seekord veel läbi sõitmata. Kokku uhasime maha umbes 250 kilomeetrit. Sõitsime läbi sellisest väikesest kohast nagu Kipi ja seal oli bussipeatusest üle tee selline klassikaline vaatepilt - naine niitis muru ja mees samal ajal popsutas piipu ja tinistas pilli mängida. Nagu Ukuaru Minna ja Aksel :) Vahe vaid selles, et need olid väga kaasaegsed tegelased, sest naisel oli koroona kaitseks gaasimask ees :)

No kas ei ole tore, vanamees nagu muiste :)

Kui koju jõudsime, siis pildistasin igaks juhuks oma elulõnga ära, sest paljugi mis. See elulõng on mul juba mitu aastat, aga mitte ühtegi korda ei ole ta varem nii kõrgeks kasvanud ja nii palju õisi näidanud. Need vähesed õied, mis tal varasematel suvedel olid, sõid ka sipelgad ära. Ma istutasin ta eelmisel aastal teise kohta, sooja kuuriseina äärde ja nii nagu kõik sel aastal, nii on ka tema sooja talve tõttu ilmselt paremini talvitunud ja õied aina avanevad. Aga igaks juhuks tegin juba ühe pildi ära, sest kes teab, äkki jälle keegi otsustab need õied ära süüa. Loodan, et siiski mitte ja kui kõik õied lahti, siis teen kindlasti uue pildi ka.

Tänane hommik tervitas meid vihmaga ja päeval on põhimõtteliselt kogu aeg sadanud. Nii pidavat olema terves Eestis ja selle üle peab vaid tänulik olema, sest põllud vajasid hädasti vett.

Olen täna peaaegu terve päeva arvutis tööasju teinud - uurinud seadusi, koostanud kulutabeleid ja toimetanud pangas. Vahepeal lugesin enda kirjutatud raamatut ka - et vaadata, kui palju ma seal sellist olen kirjutanud, mida saaks ettevõtlusõpikus kasutada. Avastasin üllatusega, et see polegi enam mu loengutega üks-ühele kirjutis, sest mulle tundub, et mu tänased loengud on tükk maad huvitavamad. Inimene areneb, eks ole :)
Sellise vihmailmaga tuleb mul alati küpsetamise isu - tuba saab soojemaks ja lõhnab kodusemalt. Imbi Paju jagas ükspäev FBs focaccia retsepti ja mõtlesin, et peaks ka proovima teha. Ma taigna tegin nii nagu alati pärmitainast teen ja peale siis ladusin, mida kätte sain. Oliive oleks võinud ka panna, aga Sander neid ei armasta ja ma ei hakanud siis panema. Nii ongi siin vaid paprika, punane sibul ja päevalilleseemned.

Peale riivisin kõva itaaliapärast Forte juustu ja siis läks ahju.

Lõpptulemus sai selline. Lõhnab nagu mingi maailma parim küpsetis, loodetavasti maitseb hea. Kohe lähen proovin ära.  :)